Stredné odborná škola, Janka Jesenského 888/1, 963 01 Krupina
o výchovno-vzdelávacej činnosti
za školský rok
2007/2008
1. Názov školy: Stredné odborné učilište
2. Adresa školy: Janka Jesenského 888/1, 963 01 Krupina
3. Telefónne číslo: 045/5512403
Faxové číslo: 045/5512403
4. Elektronická adresa školy: soupka@stonline.sk
Webová stránka školy: www.soukrupina.edu.sk
5. Zriaďovateľ: Banskobystrický samosprávny kraj
Námestie SNP 23
974 01 Banská Bystrica
6. Mená vedúcich zamestnancov:
Ing. Anna Udayová - riaditeľka školy
Ing. Milan Ďuroch - zástupca riaditeľa pre teoretické vyučovanie
Mgr. Pavel Roziak - zástupca riaditeľa pre praktické vyučovanie
Mária Lazárová - ekonómka
7. Rada školy:
a) zástupcovia pedagogických zamestnancov
· Ing. Bohumila Balková
· Marián Oravec
b) zástupca nepedagogických zamestnancov
· Mária Lazárová
c) zástupcovia rodičov žiakov
· Jozef Šorec
· Mária Martinovicová
· Ján Husák
d) zástupca žiakov
· Matej Štefko
a) delegovaní zástupcovia zriaďovateľa
· Mgr. Juraj Družbacký
· Ing. Rudolf Gabryš
b) delegovaný zástupca mesta Krupina
· Mgr. Ján Hambacher
g) delegovaný zástupca inej právnickej osoby, ktorá sa podieľa na výchove
a vzdelávaní školy – zástupca firmy WAY INDUSTRY a. s. Krupina
· Mgr. Ľubomír Straka
Pedagogická rada – všetci pedagogickí zamestnanci
Predmetové komisie :
všeobecno-vzdelávacie predmety - Mgr. Marián Nemček
strojnícke predmety - Ján Ratkovský
dopravné predmety - Ing. Monika Ungvarská
potravinárske predmety - Bc. Anna Borbuliaková
výchovný poradca - Mgr. Ľubica Prokajová
P.č. |
Kód odboru |
Názov odboru a jeho označenie |
Počet žiakov v ročníkoch k 15.9.2006/31.8.2007 |
||||
1. |
2. |
3. |
4. |
Spolu |
|||
1 |
2982 4 |
potravinár.výroba N |
7 / 4 |
9 / 7 |
- |
- |
16 / 11 |
2 |
3757 4 |
dopravná prevádzka D |
6 / 5 |
8 / 6 |
- |
- |
14 / 11 |
3 | 2414 4 | strojárstvo S |
6 / 3 |
- | - | - | 6 / 3 |
4 |
2487 2 |
autoopravár A |
15 / 18 |
15 / 14 |
- |
- |
30 / 32 |
5 |
2466 2 |
mechanik opravár M |
- |
- |
13 / 13 |
- |
13 / 13 |
6 |
2433 2 |
obrábač kovov O |
18 / 18 |
20 / 17 |
19 / 19 |
- |
57 / 54 |
7 |
2964 2 |
cukrár C |
12 / 14 |
13 / 12 |
19 / 18 |
- |
44 / 44 |
|
|
Spolu |
64 / 62 |
65 / 56 |
51 / 50 |
|
180 / 168 |
Údaje o počte žiakov podľa tried:
P.č. |
Trieda |
Počet žiakovv triede k 15. 9. 2007 |
Počet žiakov v triede k 31. 8. 2008 |
1 |
1. D + 1. N + 1.S |
19 |
12 |
2 |
2. D + 2. N |
17 |
13 |
3 |
1. A + 1. C |
27 |
32 |
4 |
1. O |
18 |
18 |
5 |
2. A + 2. C |
28 |
26 |
6 |
2. O |
20 |
17 |
7 |
3. M + 3. O |
32 |
32 |
8 | 3. C |
19 |
18 |
|
Spolu |
180 |
168 |
Počet žiakov denného štúdia k 15. 9. 2008: 178
Počet žiakov študujúcich popri zamestnaní k 15. 9. 2008: 2
Počet žiakov denného štúdia k 31. 8. 2008: 168
Počet žiakov študujúcich popri zamestnaní k 31. 8. 2008: 0
Počet žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími problémami k 31. 8. 2008: 1
Kód |
Učebný odbor |
Plán výkonov |
Prihlásení |
Prijatí |
Zapísaní |
2487 2 |
autoopravár |
15 |
16 |
16 |
14 |
2433 2 |
obrábač kovov |
25 |
26 |
26 |
18 |
2964 2 |
cukrár |
15 |
13 |
13 |
10 |
Nadstavbové štúdium |
|
||||
2982 4 |
potravinárska výroba |
10 |
8 |
8 |
7 |
3757 4 |
dopravná prevádzka |
10 |
10 |
10 |
6 |
2414 4 |
strojárstvo | 10 | 6 | 6 | 6 |
E. Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov
Ročník |
Počet |
z toho |
|||||||||||||
tried |
žiakov |
Prospeli |
neprospeli |
Neklasifikov. |
So zníženým |
||||||||||
spolu |
v tom |
spolu |
v tom z predmetu |
Opr. skúš. |
2. |
3. |
4 |
||||||||
PV |
PVD |
Ostat. |
1 |
2 |
3 a viac |
Stupňom |
|||||||||
Nadstavbové štúdium |
|||||||||||||||
1 |
1 |
12 |
12 |
1 |
4 |
7 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
1 |
13 |
13 |
3 |
3 |
7 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
Spolu |
2 |
25 |
25 |
4 |
7 |
14 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
Stredné odborné – učebné odbory |
|||||||||||||||
1 |
2 |
50 |
43 |
1 |
7 |
35 |
5 |
3 |
1 |
1 |
4 |
2 |
7 |
0 |
0 |
2 |
2 |
43 |
41 |
6 |
8 |
27 |
2 |
2 |
0 |
0 |
2 |
0 |
1 |
7 |
0 |
3 |
2 |
50 |
47 |
3 |
11 |
33 |
3 |
2 |
0 |
1 |
2 |
0 |
10 |
5 |
0 |
Spolu |
6 |
143 |
131 |
10 |
26 |
95 |
10 |
7 |
1 |
2 |
8 |
2 |
18 |
12 |
0 |
Vyučovací predmet |
Učebné odbory 3. ročné |
Nadstavbové štúdium |
|||
1. r |
2. r |
3. r |
1. r |
2. r |
|
Analytická chémia |
- |
- |
- |
3,75 |
2,14 |
Anglický jazyk |
2,32 |
2,55 |
3,37 |
3,00 |
2,83 |
Automatizácia strojárskej výroby | - | - | - | 2,67 | - |
Automobily |
3,44 |
2,71 |
3,46 |
- |
- |
Biochémia |
- |
- |
- |
3,50 |
2,71 |
Cestná a mestská doprava |
- |
- |
- |
2,67 |
2,83 |
Číslicovo riadené stroje | - | - | - | 2,67 | - |
Dejepis |
2,74 |
2,83 |
- |
- |
- |
Diagnostika a opravy automobilov |
- |
3,28 |
3,69 |
- |
- |
Dopravná geografia |
- |
- |
- |
2,17 |
- |
Ekológia |
2,78 |
- |
- |
- |
- |
Ekonomika |
- |
- |
3,05 |
3,43 |
2,85 |
Elektrotechnika |
3,39 |
3,31 |
3,85 |
2,00 |
- |
Estetická výchova |
- |
- |
- |
1,69 |
1,07 |
Etická výchova |
abs. |
abs. |
- |
- |
- |
Fyzika |
2,39 |
2,23 |
- |
2,22 |
- |
Hygiena potravín |
- |
2,75 |
- |
|
|
Chémia |
3,61 |
3,25 |
1,67 |
2,75 |
- |
Informatika |
1,38 |
1,24 |
- |
1,62 |
1,31 |
Manažment |
- |
- |
- |
- |
1,50 |
Matematika |
2,64 |
2,06 |
2,16 |
2,54 |
2,23 |
Mikrobiológia |
- |
- |
- |
3,25 |
2,29 |
Náboženská výchova |
abs. |
abs. |
- | - | - |
Nemecký jazyk |
3,22 |
- |
3,07 |
4,00 |
2,71 |
Občianska náuka |
1,93 |
1,48 |
1,66 |
1,85 |
1,61 |
Odborné kreslenie |
1,54 |
1,00 |
- |
- |
- |
Podnikanie v doprave |
- |
- |
- |
2,33 |
3,17 |
Potraviny a výživa |
3,23 |
2,83 |
2,17 |
- |
- |
Prevádzka cestnej dopravy |
- |
- |
- |
2,67 |
3,00 |
Psychológia |
- |
- |
- |
2,00 |
1,46 |
Slovenský jazyk a literatúra |
2,86 |
2,62 |
2,63 |
2,69 |
2,23 |
Strojárska technológia |
3,11 |
2,64 |
- |
- |
- |
Stroje a zariadenia |
3,61 |
2,41 |
2,39 |
- |
- |
Strojníctvo |
2,72 |
2,58 |
- |
- |
- |
Suroviny |
2,71 |
2,58 |
2,72 |
- |
- |
Technická mechanika | - | - | - | 3,00 | - |
Technická príprava výroby | - | - | - | 2,67 | - |
Technické kreslenie |
3,05 |
2,76 |
3,00 |
- |
- |
Technické merania | - | - | - | 3,00 | - |
Technika administratívy |
- |
- |
- |
1,69 |
1,61 |
Technológia strojárska |
3,11 |
3,17 |
3,47 |
2,67 |
- |
Technológia potravinárska |
3,69 |
2,75 |
1,94 |
1,50 |
1,71 |
Telesná výchova |
1,72 |
1,87 |
1,71 |
1,92 |
2,09 |
Úvod do sveta práce |
- |
- |
1,92 |
- |
- |
Základy strojárstva |
2,94 |
- |
- |
- |
- |
Zasielateľstvo |
- |
- |
- |
2,00 |
2,00 |
Odborný výcvik |
2,39 |
1,74 |
1,70 |
- |
- |
Odborná prax |
- |
- |
- |
1,15 |
1,69 |
Hodnotitelia: Štátny pedagogický ústav a Ministerstvo školstva SR
Predmet: slovenský jazyk a literatúra Úroveň: B
P.č.
|
číslo protoko-lu |
Zoznam žiakov, ktorí sa maturitnej skúšky zúčastnili |
Kód testu |
Úspešnosť |
Percentil |
1 |
01/08 |
Bafia Ján |
6847 |
42,2 |
9,1 |
2 |
02/08 |
Bandová Katarína |
6840 |
40,6 |
7,2 |
3 |
03/08 |
Budzák Tomáš |
6847 |
42,2 |
9,1 |
4 |
04/08 |
Jaďuďová Petra |
6840 |
26,6 |
0,3 |
5 |
05/08 |
Mičudová Eva |
6847 |
48,4 |
19,5 |
6 |
06/08 |
Palkovič Peter |
6840 |
37,5 |
4,2 |
7 |
07/08 |
Pálka Jozef |
6847 |
32,8 |
1,6 |
8 |
08/08 |
Slámka Ivan |
6840 |
56,3 |
38,3 |
9 |
09/08 |
Šlamiar Peter |
6847 |
56,3 |
38,3 |
10 |
10/08 |
Šlamiarová Lucia |
6840 |
35,9 |
3,1 |
11 |
11/08 |
Tučeková Eliška |
6847 |
42,2 |
9,1 |
12 |
12/08 |
Uramkin Martin |
6840 |
51,6 |
26,4 |
13 |
13/08 |
Výboch Milan |
6847 |
53,1 |
30,3 |
14 |
14/08 |
Záhradníková Radka |
6840 |
56,3 |
38,3 |
15 |
15/08 |
Zajac Ján |
6847 |
45,3 |
13,8 |
16 |
16/08 |
Žitniaková Michaela |
6840 |
50,0 |
22,8 |
Predmet: anglický jazyk Úroveň: C
Dátum skúšky: 12. marec 2008
P.č.
|
číslo protoko-lu |
Zoznam žiakov, ktorí sa maturitnej skúšky zúčastnili |
Kód testu |
Úspešnosť |
Percentil |
1 |
01/08 |
Bafia Ján |
9871 |
73,3 |
77,8 |
2 |
03/08 |
Budzák Tomáš |
9878 |
66,7 |
67,3 |
3 |
04/08 |
Jaďuďová Petra |
9871 |
20,0 |
1,7 |
4 |
06/08 |
Palkovič Peter |
9878 |
73,3 |
77,8 |
5 |
07/08 |
Pálka Jozef |
9871 |
33,3 |
11,6 |
6 |
08/08 |
Slámka Ivan |
9878 |
70,0 |
72,9 |
7 |
09/08 |
Šlamiar Peter |
9871 |
60,0 |
55,2 |
8 |
12/08 |
Uramkin Martin |
9878 |
71,7 |
75,5 |
9 |
15/08 |
Zajac Ján |
9871 |
55,0 |
45,4 |
Predmet: nemecký jazyk Úroveň: C
Dátum skúšky: 12. marec 2008
P.č.
|
číslo protoko-lu |
Zoznam žiakov, ktorí sa maturitnej skúšky zúčastnili |
Kód testu |
Úspešnosť |
Percentil |
1 |
02/08 |
Bandová Katarína |
7971 |
26,7 |
2,6 |
2 |
05/08 |
Mičudová Eva |
7978 |
48,3 |
42,8 |
3 |
10/08 |
Šlamiarová Lucia |
7971 |
41,7 |
27,3 |
4 |
11/08 |
Tučeková Eliška |
7978 |
58,3 |
64,6 |
5 |
13/08 |
Výboch Milan |
7971 |
28,3 |
3,9 |
6 |
14/08 |
Záhradníková Radka |
7978 |
75,0 |
89,3 |
7 |
16/08 |
Žitniaková Michaela |
7971 |
51,7 |
50,9 |
F. Zoznam študijných odborov a učebných odborov a ich zameraní, v ktorých
škola zabezpečuje výchovu a vzdelávanie, zoznam uplatňovaných učebných plánov
P.č.
|
Kód odboru |
Názov odboru |
Kód zameran. |
Zameranie |
1 |
2414 4 |
strojárstvo |
02 |
obrábanie materiálov |
„ Schválilo MŠ SR dňa 15. júna 1998 pod číslom 2291/1998–41 s platnosťou od 1. septembra 1998, začínajúc 1. ročníkom.“
|
||||
2
|
2982 4 |
potravinárska výroba |
02 |
pekárenská a cukrárska výroba |
„ Schválilo MŠ SR dňa 6. augusta 1999 pod číslom 1563/1999 –42 s platnosťou od 1. septembra 1999, začínajúc 1. ročníkom.“
|
||||
3 |
3757 4 |
dopravná prevádzka |
01 |
cestná a mestská doprava |
„ Schválilo MŠ SR dňa 12. mája 1999 pod číslom 1335/1999 – 41 s platnosťou od 1. septembra 1999, začínajúc 1. ročníkom.“
|
||||
4 |
2466 2 |
mechanik opravár |
09 |
cestné motorové vozidlá |
„ Schválilo MŠ SR dňa 12. mája 2003 pod číslom 2759/03 –43 s platnosťou od 1. septembra 2003, začínajúc 1. ročníkom.“
|
||||
5 |
2433 2 |
obrábač kovov |
|
|
„ Schválilo MŠ SR dňa 27. apríla 2005 pod číslom CD-2005-1690/9706 –31:093 s platnosťou od 1. septembra 2005, začínajúc 1. ročníkom.“
|
||||
6 |
2964 2 |
cukrár |
|
|
„ Schválilo MŠ SR dňa 2. mája 2003 pod číslom 2691/2003 –43 s platnosťou od 1. septembra 2003, začínajúc 1. ročníkom.“
|
||||
7 |
2487 2 |
autoopravár |
01 |
autoopravár-mechanik |
„ Schválilo MŠ SR dňa 17. mája 2005 pod číslom CD-2005-1690/9707-32:093 s platnosťou od 1. septembra 2005, začínajúc 1. ročníkom.“ |
P.č.
|
Kód odboru |
Názov odboru |
Kód zamerania |
Zameranie |
1 |
4558 4 |
agropodnikateľ |
01 |
poľnohosp. prevádzka |
2 |
4557 4 |
podnikanie v poľnohospodárstve |
- |
- |
3 |
2433 2 |
obrábač kovov |
01 |
univerzálne obrábanie |
4 |
2487 2 |
autoopravár |
02 |
autoopravár - elektrikár |
5 |
2487 2 |
03 |
autoopravár - karosár |
|
6 |
4574 2 |
opravár poľnohospodár. strojov |
- |
- |
7 |
3370 2 |
čalúnnik |
- |
- |
8 |
6460 2 |
predavač |
- |
- |
9 |
6460 2 |
predavač |
02 |
rozličný tovar |
P.č. |
Vyučovací predmet
|
Skratka predmetu |
Týždenný počet hodín |
% odbornosti
|
||
celkom |
odborné vyučov. |
neodb. vyučov. |
||||
1 |
Analytická chémia |
ACH |
4 |
4 |
0 |
100 |
2 |
Anglický jazyk |
ANJ |
19 |
0 |
19 |
0 |
3 |
Automatizácia strojárskej výroby |
ASV |
1 |
1 |
0 |
100 |
4 |
Automobily |
AUO |
6,5 |
6,5 |
0 |
100 |
5 |
Biochémia |
BCH |
4 |
4 |
0 |
100 |
6 |
Cestná a mestská doprava |
CMD |
6 |
6 |
0 |
100 |
7 |
Číslicovo riadené stroje |
ČRS |
1 |
1 |
0 |
100 |
8 |
Dejepis |
DEJ |
3 |
0 |
3 |
0 |
9 |
Diagnostika a opravy automobilov |
DOA |
8 |
8 |
0 |
100 |
10 |
Dopravná geografia |
DOG |
1 |
1 |
0 |
100 |
11 |
Ekológia |
EKL |
1 |
1 |
0 |
100 |
12 |
Ekonomika |
EKO |
10 |
6 |
4 |
60 |
13 |
Elektrotechnika |
ELK |
7 |
0 |
7 |
0 |
14 |
Estetická výchova |
EST |
2 |
0 |
2 |
100 |
15 |
Etická výchova |
ETV |
2 |
2 |
0 |
100 |
16 |
Fyzika |
FYZ |
7 |
7 |
0 |
100 |
17 |
Hygiena potravín |
HYP |
1 |
1 |
0 |
100 |
18 |
Chémia |
CHE |
5 |
5 |
0 |
100 |
19 |
Informatika |
INF |
9 |
3 |
6 |
33 |
20 |
Manažment |
MNŽ |
2 |
2 |
0 |
100 |
21 |
Matematika |
MAT |
11 |
0 |
11 |
0 |
22 |
Mikrobiológia |
MBI |
2 |
2 |
0 |
100 |
23 |
Náboženská výchova |
NBV |
6 |
6 |
0 |
100 |
24 |
Nemecký jazyk |
NEJ |
11 |
9 |
2 |
82 |
25 |
Občianska náuka |
OBN |
7 |
7 |
0 |
100 |
26 |
Odborné kreslenie |
ODK |
2 |
2 |
0 |
100 |
27 |
Podnikanie v doprave |
POD |
3 |
3 |
0 |
100 |
28 |
Potraviny a výživa |
POV |
3 |
3 |
0 |
100 |
29 |
Prevádzka cestnej dopravy |
PCD |
8 |
8 |
0 |
100 |
30 |
Psychológia |
PCH |
2 |
2 |
0 |
100 |
31 |
Slovenský jazyk a literatúra |
SJL |
15,5 |
15,5 |
0 |
100 |
32 |
Strojárska technológia |
STT |
3 |
3 |
0 |
100 |
33 |
Stroje a zariadenia |
STZ |
3 |
3 |
0 |
100 |
34 |
Strojníctvo |
STN |
2 |
2 |
0 |
100 |
35 |
Suroviny |
SUR |
4 |
4 |
0 |
100 |
36 |
Technická mechanika |
TEM |
2 |
2 |
0 |
100 |
37 |
Technická príprava výroby |
TPV |
1 |
1 |
0 |
100 |
38 |
Technické kreslenie |
TCK |
5,5 |
5,5 |
0 |
100 |
39 |
Technické merania |
TMR |
1 |
1 |
0 |
100 |
40 |
Technika administratívy |
TEA |
4 |
4 |
0 |
100 |
41 |
Technológia obrábania |
TEO |
15,5 |
15,5 |
0 |
100 |
42 |
Technológia potravinárska |
TEC |
17 |
17 |
0 |
100 |
43 |
Telesná výchova |
TEV |
11 |
11 |
0 |
100 |
44 |
Úvod do sveta práce |
ÚSP |
2 |
2 |
0 |
100 |
45 |
Základy strojárstva |
ZST |
2 |
2 |
0 |
100 |
46 |
Zasielateľstvo |
ZAS |
2 |
2 |
0 |
100 |
Všeobecno-vzdelávacie predmety:
Odborne sa vyučovali všetky hodiny z predmetov slovenský jazyk a literatúra, nemecký jazyk, občianska náuka, etická výchova, náboženská výchova, telesná výchova, fyzika, chémia a informatika. Neodborne sa vyučoval anglický jazyk, matematika a dejepis.
Odborné predmety:
Vo všetkých študijných a učebných odboroch (dopravná prevádzka, potravinárska výroba, cukrár, obrábač kovov, mechanik opravár cestných motorových vozidiel, strojárstvo a autoopravár ) sa odborné predmety vyučovali odborne.
G. Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu
pedagogických zamestnancov školy.
|
Zamestnanci |
Učitelia |
MOV |
Spolu |
1 |
Počet pedagogických zamestnancov |
10 |
8 |
18 |
|
Z toho: plne kvalifikovaných |
9 |
8 |
17 |
|
študujúcich DPŠ |
1 |
0 |
1 |
|
Vedúci zamestnanci s ukončeným funkčným štúdiom |
2 |
0 |
2 |
2 |
Počet nepedagogických zamestnancov |
10
|
||
|
Z toho: ekonómka |
1 |
||
|
účtovníčka |
1 |
||
|
sekretárka |
1 |
||
|
údržbár |
1 |
||
|
upratovačky |
3 |
||
|
strážnici |
3 |
Druh vzdelávania |
Ukončilo v šk. roku |
Pokračuje |
Spolu |
Doplnkové pedagogické štúdium - DPŠ |
1 |
1 |
2 |
Vzdelávanie vedúcich zamestnancov |
1 |
1 |
2 |
Štúdium ANJ /príprava na št. záv. skúšku/ |
0 |
1 |
1 |
ECDL –európsky vodičský preukaz na PC |
3 |
0 |
3 |
Certifikát PC |
6 |
0 |
6 |
Kurz FIT učiteľa |
15 |
0 |
15 |
Vzdelávanie učiteľov odborných predmetov |
17 |
0 |
17 |
· prezentácia školy v rámci „Dní otvorených dverí“ spojená s výstavkou prác žiakov
· prezentácia školy v okresných médiách a v mestskej káblovej televízii
· prezentácia školy na vlastnej webovej stránke
· školské kolo súťaže zručnosti „Autoopravár –Junior“
· testovacie kolo súťaže zručnosti „Autoopravár – Junior“– Nitra
· školské kolo súťaže zručnosti v strojárstve
· krajské kolo súťaže zručnosti v strojárstve ZENIT – Brezno – 2. a 3. miesto
· celoslovenskej súťaži v hode elektronickými šípkami 4. miesto
· prezentácia výrobkov žiakov v NR SR – Vidiecky parlament
· súťaž Danubius Gastro Bratislava:
o 1. miesto za fantáziu v kataegórii Cukrárska artistika
o 1. miesto za minidezerty pre 6 osôb v kategórii junior
o 3. miesto za rautové minidezerty v kategórii senior
· súťaž Akademik Gastro B. Bystsrica – 3 miesto
· účasť na medzinárodnej výstave GASTRO-ALIMENTA-COBA v marci 2007 v Nitre:
o zlatá COBA – kategória Fantázia
o bronzová COBA – kategória Torty
J. Údaje o projektoch
Škola nepodala žiadny projekt:
K. Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou
Štátna školská inšpekcia, Školské inšpekčné centrum Banská Bystrica vykonalo komplexnú inšpekciu v dňoch od 2. 12. 2002 do 5. 12. 2002. Predmetom inšpekcie bola kontrola a hodnotenie úrovne výchovno-vzdelávacieho procesu, podmienok a riadenia v strednej škole.
Závery:
Celkové hodnotenie vyučovania, rozvoj osobnosti žiakov a činnosti preventívneho a multidisciplinárneho charakteru sú na dobrej úrovni. Aktivity s výrazným vplyvom na výchovno-vzdelávaciu činnosť školy sú na priemernej úrovni. Výchovno-vzdelávacia práca celkom je na dobrej úrovni. Personálne, priestorové, materiálno-technické a psychohygienické podmienky sú na dobrej úrovni. Podmienky výchovy a vzdelávania celkom sú na priemernej úrovni. Hlavné ciele výchovy a vzdelávania sú na dobrej úrovni. Koncepčnosť, zameranie, ciele výchovy a vzdelávania sú na dobrej úrovni. Plánovanie a realizácia koncepčných zámerov, odborné a pedagogické riadenie je na priemernej úrovni. Kontrolný systém a informačný systém je na dobrej úrovni. Kvalita vedenia pedagogickej a pracovnej dokumentácie je na priemernej úrovni, orientácia v školskej legislatíve je na dobrej úrovni. Plnenie učebných osnov a učebných plánov je na dobrej úrovni. Riadenie celkom je na dobrej úrovni.
Školská inšpekcia hodnotí na:
dobrej úrovni: priebeh a výsledky výchovno-vzdelávacieho procesu v odbornom výcviku, priestorové a materiálno-technické podmienky, kontrolný a informačný systém, stav a úroveň problematiky bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci.
priemernej úrovni: personálne podmienky, plánovanie, odborné a pedagogické riadenie, kvalitu vedenia pedagogickej dokumentácie.
málo vyhovujúcej úrovni: priebeh a výsledky výchovno-vzdelávacieho procesu v predmete SJL.
Pri inšpekcii boli použité tieto stupne hodnotenia a hodnotiace kritériá:
Veľmi dobrý – výrazná prevaha pozitív, drobné formálne nedostatky, mimoriadna úroveň .
Dobrý – prevaha pozitív, formálne menej významné nedostatky, nadpriemerná úroveň.
Priemerný – vyrovnanosť pozitív a negatív, priemerná úroveň.
Málo vyhovujúci – prevaha negatív výrazné nedostatky, citeľne slabé miesta, podpriemerná úroveň.
Nevyhovujúci – výrazná prevaha negatív, zásadné nedostatky ohrozujúce priebeh výchovy vzdelávania.
Priestory teoretického vyučovania |
Účel |
Počet
|
Klasické učebne |
Teoretické vyučovanie |
9 |
Odb. učebňa informatiky a technických predmet. |
Teoretické vyučovanie |
2 |
Chemické laboratórium |
Teoretické vyučovanie |
1 |
Posilňovňa, ihriská |
Teoretické vyučovanie |
3 |
Pre teoretické vyučovanie je potrebné:
· jazyková učebňa
· telocvičňa
Priestory odborného výcviku |
Využitie v odboroch
|
Počet |
Dielňa pre ručné obrábanie kovov |
autoopravár, obrábač kovov |
3 |
Dielňa pre strojové obrábanie kovov |
autoopravár, obrábač |
2 |
Dielňa pre diagnostiku a priamy príjem vozidiel |
autoopravár |
1 |
Dielňa pre bežný servis |
autoopravár |
1 |
Dielňa pre opravu motorov a prevodoviek |
autoopravár |
1 |
Dielňa pre prijímanie vozidiel do servisu |
autoopravár |
1 |
Dielňa na výuku v odbore autoopravár |
modely a rezy motor.vozidiel |
1 |
pre žiakov i verejnosť |
1 |
|
autoopravár, obrábač kovov |
1 |
M. Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy
1a. |
Dotácie zo ŠR na žiakov v šk.r.2007/2008 v tis. Sk |
8 090 |
1b. |
Dotácie zo ŠR na maturity |
28 |
2. |
Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov od rodičov žiakov v tis. Sk |
- |
3. |
Prijaté finančné prostr. na vzdelávacie poukazy v tis. Sk (nenormat.), z toho - na mzdové náklady - na materiálové zabezpečenie krúžkov - ostatné náklady – služby a energie
|
107 9 16 82 |
4. |
Finančné prostriedky získane z hl. činnosti SOU v šk.r.2007/2008 z toho - prenájom - služby a dodávky OV - služby autoškoly - služby zváračskej školy |
1 524
104 59 825 536 |
N. Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia
Dlhodobé ciele
1. Vytvárať vhodné podmienky pre výchovno–vzdelávací proces.
Úloha sa priebežne plní, postupne sa zriaďujú odborné učebne, dopĺňa sa zariadenie dielní pre odborný výcvik.
2. Vytvárať priestor pre oblasť tvorivých aktivít.
Na škole pracovalo sedem záujmových krúžkov a pracovalo v nich 150 žiakov. Okrem toho sa žiaci prezentovali na rôznych výstavách a súťažiach.
3. Lepšou vzájomnou spoluprácou medzi školou a rodičmi zlepšiť dochádzku žiakov na vyučovanie.
Na základe vzájomnej spolupráce sa v porovnaní s minulým školským rokom zlepšila dochádzka žiakov na vyučovanie, o čom svedčí aj pokles žiakov so zníženou známkou zo správania za neospravedlnené hodiny a tiež celkové nižší počet neprospievajúcich žiakov.
4. Doplniť chýbajúce finančné prostriedky na prevádzku školy financiami získanými z produktívnej práce žiakov a z rekvalifikačných kurzov.
Zlá finančná situácia sa čiastočne zmierňuje hlavne financiami získanými prostredníctvom rekvalifikačných kurzov zváračskej školy – tržby vo výške 536 tis. SK.
Krátkodobé ciele
1. Doplniť dielne odborného výcviku pre učebný odbor autoopravár o stroje a zariadenia na základe normatívu pre daný odbor.
Zriaďovateľ poskytol pre SOU kapitálové finančné prostriedky na zakúpenie strojov a zariadení pre učebný odbor autoopravár, momentálne sa realizuje ich nákup formou verejného obstarávania.
nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení
SWOT analýza
Silné stránky
|
Slabé stránky |
Ø pedagogický pracovníci sa priebežne vzdelávajú formou kurzov a školení Ø vo všetkých študijných a učebných odboroch sa odborné predmety vyučujú odborne Ø dlhoročná tradícia školy Ø v okrese Krupina je jediná škola, ktorá pripravuje žiakov pre robotnícke povolanie Ø v učebnom odbore obrábač kovov sa pripravujú žiaci pre konkrétnu strojársku firmu, ktorá ich po skončení zamestná
|
Ø odchod kvalifikovaných pedagogických zamestnancov do finančne výhodnejších zamestnaní Ø nedostatok finančných prostriedkov na opravu školských budov Ø zastaralé učebné pomôcky Ø neúspešnosť v podávaní projektov Ø nezáujem žiakov o trojročné učebné odbory
|
Príležitosti
|
Ohrozenie a riziká |
Ø najlepší žiaci zo všetkých učebných odborov majú možnosť pokračovať v nadstavbovom štúdiu na našej škole Ø podpora ďalšieho vzdelávania pedagogických pracovníkov Ø budovanie priemyselného parku v meste Ø na škole možnosť získať zváračské oprávnenie a vodičský preukaz počas štúdia
|
Ø škola s nízkym počtom žiakov (180) - nedostatok finančných prostriedkov na základe normatívneho financovania Ø škola financuje väčšinu nákladov na prevádzku z vlastných zdrojov, nezvýši na učebné pomôcky a kvalitné zabezpečenie odborného výcviku Ø na školu sa hlásia žiaci s veľmi slabým prospechom a s problémovým správaním |
Návrhy na opatrenia:
· maximálnu pozornosť venovať náboru žiakov do prvých ročníkov :
o prezentácia školy na verejnosti
o dni otvorených dverí
o účasť personálneho pracovníka strojárskej firmy na náboroch
· zhoršujúcu sa školskú dochádzku riešiť intenzívnejšou spoluprácou s rodičmi
· na základe prísľubu kapitálových prostriedkov doplniť dielne odborného výcviku o stroje a zariadenia podľa normatívu pre učebný odbor autoopravár
P. Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania a uplatnenie žiakov na pracovnom trhu alebo ich úspešnosť prijímania na ďalšie štúdium.
V školskom roku 2007/2008 ukončilo štúdium na SOU Krupina spolu 77 žiakov. V ďalšom štúdiu pokračuje 23 žiakov, z toho 6 žiakov na vysokej škole a 17 žiakov v nadstavbovom štúdiu. Na základe dostupných informácií sa 34 žiakov zamestnalo.
Správu predkladá: Ing. Anna Udayová, riaditeľka SOU Krupina.
Prerokované v pedagogickej rade dňa: 13. 10. 2008
Prílohy:
· Správa o hospodárení za rok 2007
· Komentár k správe
Rada školy pri Strednej odbornej škole Krupina sa stotožňuje so Správou o výchovno-vzdelávacej činnosti za školský rok 2007/2008.
Správa bola prerokovaná na zasadnutí Rady školy dňa 13. 10. 2008.
Ing. Bohumila Balková
predsedníčka Rady školy